👈 فروشگاه فایل 👉

مقاله چرخه عمر محصول

ارتباط با ما

... دانلود ...

مقاله چرخه عمر محصول

مقاله چرخه عمر محصول

بخشهایی از متن:

محصولات نیز همانند مردم دارای تولد، زندگی و مرگ هستند و اینکه آنها را باید با در نظر داشتن این مسئله تولید و عرضه نمود. حتی اگر یک محصول جدید معرفی شده است، تولیدکننده آن باید خود را برای روزی آماده کند که مرگ آن فرا می رسد. فروش و سود این محصول از یک سطح کم آغاز می شود، به یک سطح بالا می رسد (اینچنین امید می رود)، سپس دومرتبه تا یک سطح پایین تنزل...

در این مقاله این ایده مطرح می شود که محصولات نیز همانند مردم دارای تولد، زندگی و مرگ هستند و اینکه آنها را باید با در نظر داشتن این مسئله تولید و عرضه نمود. حتی اگر یک محصول جدید معرفی شده است، تولیدکننده آن باید خود را برای روزی آماده کند که مرگ آن فرا می رسد. فروش و سود این محصول از یک سطح کم آغاز می شود، به یک سطح بالا می رسد (اینچنین امید می رود)، سپس دومرتبه تا یک سطح پایین تنزل می یابد.

فیلیپ کولتر چرخه عمر محصول را به پنج مرحله مجزا تقسیم می کند:

1- ایجاد محصول. مرحله ای که شرکت به دنبال یک محصول جدید می گردد. لزومی ندارد که محصولات جدید به صورت غیر منتظره ای جدید باشند (مانند لوح فشرده و ...). بلکه می تواند فقط اضافه شدن یک نوآوری به خطوط تولید فعلی (برای مثال نخستین باری که فیلتر به سیگار اضافه شد) یا ایجاد بهبودی در محصولات موجود (مانند یک پودر لباسشویی قدرتمندتر) باشد.

2- معرفی محصول. هنگامی که زمان تبلیغ و بازاریابی یک محصول جدید فرا می رسد هزینه ها با شیب زیادی افزایش می یابد.

...

آیین نامه و ضوابط استفاده از ضرایب عمده فروشی و خرده فروشی كالا

 منظور از ضرایب بخش عمده فروشی و خرده فروشی درصدهای مجازی است که عوامل تامین و توزیع کالاها اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که براسای ضوابط قانونی محوز توزیع و عرضه کالا را دارند ، می توانند بابت جمع سود و هزینه های جاری و مالی به قیمت خرید طبق فاکتور اضافه کرده و نسبت به فروش در مقطع عمده و خرده اقدام کنند .

ضرایب عمده فروشی و خرده فروشی برای انواع کالاها با تصویب کمیسیون هیأت عالی نظارت تعیین و اعلام می گردد . ضرایب مصوب به عنوان حداکثر رقمی است که به قیمت خرید طبق فاکتور قابل افزایش است . توضیحات و اختیارات ادارات کل بازرگانی و کمیسیون های نظارت در مورد ضرایب به همراه جداول مصوب اعلام و تشریح می شود .

کلیه کالاها و خدماتی که در مراجع قانونی مشمول قیمت گذاری است و رسماً اعلام قیمت می شود از نظر ضرایب عمده فروشی با خرده فروشی عیناً مطابق نامه اعلام قیمت می باشد .

براساس ضوابط و دستورالعملهای صادره قیمت کالاها در مبادی تولید تهیه و توزیه در سه مقطع زیر اعلام  می شود :

الف : قیمت فروش درب کارخانه یا فروش درب انبار وارده کننده

ب : قیمت عمده فروشی یا قیمت فروش توزیع کننده به مغازه دار

ج : قیمت خرده فروشی یا قیمت فروش مغازه دار به مصرف کننده نهایی به نحوی که عرفاً خرده تلقی شود .

5- کارخانه یا وارده کننده به هیچ وجه مجاز به استفاده از ضرایب عمده فروشی و خرده فروشی نسبت و صرفاً باید براسای قیمت درب کارخانه یا فروش وارده کننده اقدام کند . مگر در مواردی که براساس قوانین و ضوابط موجود ذیربط مجوز یا جواز توزیع یا عرضه مستقیم به مصرف کننده نهایی ( خرده فروشی ) را داشته باشد . در این صورت به نسبت توزیع یا عرضه مستقیم حق برخورداری از ضرایب مصوب را خواهد داشت .

 

منبع دارد.

👇محصولات تصادفی👇

گزارش کار آزمایشگاه شیمی ـ‌ فیزیک مقاله آرایه تلمیح و کاربرد آن در مثنوی رابطة متغیرهای كنترل راهبردی با اثربخشی شركتهای فعال در بازار سهام تهران نمونه سوال امار کاربردی در مدیریت جهانگردی امار واحتمالات امار وکاربرد ان در مدیریت بررسی رابطه تاب آوری و هوش هیجانی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل