👈 فروشگاه فایل 👉

پایان نامه رابطه بین سرمایه اجتماعی و عملکرد بازار شرکت های تولیدی استان اردبیل

ارتباط با ما

... دانلود ...

پایان نامه رابطه بین سرمایه اجتماعی و عملکرد بازار شرکت های تولیدی استان اردبیل

پایان نامه رابطه بین سرمایه اجتماعی و عملکرد بازار شرکت های تولیدی استان اردبیل

پایان نامه رابطه بین سرمایه اجتماعی و عملکرد بازار شرکت های تولیدی استان اردبیل

چکیده: 

این تحقیق به منظور بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و عملکرد بازار شرکت های تولیدی  استان اردبیل تدوین گردیده است. پژوهش حاضر از نظر روش تحقیق از نوع توصیفی و از نظر هدف تحقیق از نوع کاربردی است. روش جمع آوری داده ها میدانی و ابزار جمع آوری آن، پرسشنامه است. جامعه آماری این تحقیق را شرکت های تولیدی استان اردبیل به تعداد 1074 شرکت تشکیل داده اند و حجم نمونه نیز 94 شرکت برآورد شده است. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزار SPSS19 با استفاده از آزمون همبستگی، به دو روش توصیفی و استنباطی انجام گردید. نتایج حاصل از آزمون فرضیه های تحقیق نشان می دهد که فرضیه اول یعنی وجود ارتباط بین سرمایه اجتماعی و عملکرد بازار شرکت های تولیدی ، تایید شده است. در رابطه با فرضیه دوم نتایج حاکی از تایید این فرضیه است یعنی بین بین بعد شناختی سرمایه اجتماعی و عملکرد بازار شرکتهای تولیدی رابطه وجود دارد. بررسی فرضیه سوم نشان می دهد که این فرضیه رد می شود یعنی بین بعد ساختاری سرمایه اجتماعی و عملکرد بازار شرکتهای تولیدی رابطه وجود ندارد. در رابطه با فرضیه چهارم نتایج حاکی از آن است که بین بعد ارتباطی سرمایه اجتماعی و عملکرد بازار شرکتهای تولیدی ارتباط وجود دارد. 

کلمات کلیدی: سرمایه اجتماعی، عملکرد بازار، بعد ساختاری، بعد شناختی، بعد ارتیاطی

مقدمه

در دو دهه اخیر مفهوم سرمایه اجتماعی در زمیه ها و اشکال گوناگونش به عنوان یکی از کانونی ترین مفاهیم، ظهور و بروز یافته است، هر چند شور و شوق زیادی در بین صاحب نظران و پژوهشگران، مشابه چارچوب مفهومی و ابزار تحلیلی ایجاد کرد. لیکن نگرش ها، دیدگاه ها و انتظارات گوناگونی را نیز دامن زده است.

قسمتی از متن

سرمایه اجتماعی مفهومی چند بُعدی است، پژوهش های انجام شده پیرامون این مفهوم در صورتی حالت كامل و «معرف گونه»خواهد داشت كه به ابعاد مختلف سرمایه اجتماعی و ارتباط میان ابعاد آن بپردازد. با مطالعه متون مختلف می توان سه بعد ساختاری و شناختی و ارتباطی را برای سرمایه اجتماعی بر شمرد. بُعد ساختاری سرمایه اجتماعی شامل قوانین انعطاف پذیر و شبكه های ارتباطی و بعد شناختی به اعتماد، همیاری و همكاری گروهی اعضاء درون یك سازمان و بعد ارتباطی به شبکه یا ارتباطات اجتماعی و روابط بین افراد و گروهها  اشاره دارد  (اندرو[1]،2007،ص12)

[1] - Andrews

ادبیات فراوانی حاکی از آن است که شرکت با ارائه ارزش برتر برای مشتری در مقایسه با رقبا، می تواند به مزیت های رقابتی دست یابد و عملکرد بازار خود را بهبود دهد (اسلاتر[1] و نارور[2]،1995؛ اولسون و همکاران، 2005). تحقیقات در زمینه معیارهای عملکرد بازار تایید می کند که سرمایه اجتماعی برای مشتریان با روش های مختلفی مانند افزایش درآمد از طریق حفظ مشتری و گفتار مثبت (روست و همکاران،2002)، افزایش سودآوری از طریق بالا بردن ارزش عمر مشتری (روست و همکاران،2004)، تاثیرگذاری بر رشد و فروش و سهم بازار از طریق بهبود نگرش مشتریان نسبت به برندها و محصولات شرکت و رضایت مشتری (روست و همکاران،2004)، می تواند عملکرد بازار شرکت را افزایش دهد (ترویلو و همکاران،2009).در واقع شرکت ها چنانچه به دنبال مزیت رقابتی و موفقیت های استراتژیک هستند باید بیش از رقیب برای مشتری ارزش بیافرینند. آنان با صرف سرمایه اجتماعی ، رضایت و وفاداری مشتریان را تصاحب خواهند کرد. همچنین توسعه سهم بازار و افزایش سودآوری و رشد فروش از تبعات طبیعی این حرکت خواهد بود(روست ،2004،ص16).

[1] - slater[2] - Narver

فهرست مطالب

عنوان                                                           صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق

‌أ1-1)  مقدمه. 3

1-2) تعریف وبیان مساله. 4

1-3) اهمیت وضرورت تحقیق.. 7

1-4 )اهداف تحقیق.. 8

1-5 )فرضیه ی تحقیق.. 9

1-6) تعریف عملیاتی متغیرها و واژه‌ها 10

1-7) قلمرو تحقیق.. 13

1-7-1) قلمرو موضوعی: 13

1-7-2) قلمرو زمانی: 14

1-7-3) قلمرو مکانی : 14

فصل دوم: مبانی نظری پیشینه تحقیق.. 15

مقدمه 16

بخش اول: سرمایه اجتماعی: 18

2-1 )مفهوم سرمایه اجتماعی.. 19

2- 2 سرمایه اجتماعی از دیدگاه پیر بوردیو. 21

2-3- سرمایه اجتماعی از دیدگاه جیمزکلمن.. 23

2-4- سرمایه اجتماعی از دیدگاه رابرت پاتنام. 25

2-5- سیر تحول سرمایه اجتماعی.. 27

2-6- مدل های سرمایه اجتماعی.. 30

2-6-1- مدل سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال. 30

2-6-2- مدل سرمایه اجتماعی و ایجاد ارزش تسای و گوشال (1998) 31

2-6-3- مدل سرمایه اجتماعی هدسون (2005) 32

2-7- ویژگی های کلیدی سرمایه اجتماعی.. 33

2-8-عوامل موثر بر سرمایه اجتماعی.. 38

2-8-1-اعتماد اجتماعی 38

2-8-2 -انسجام اجتماعی 40

2-8-3 -مشارکت اجتماعی.. 43

2-9-اهمیت و مزایای سرمایه اجتماعی.. 47

2-10- ابعاد سرمایه اجتماعی براساس مدل ناهاپیت و گوشال. 48

2-10-1- بعد ساختاری.. 49

2-10-1-1- روابط شبکه ای.. 49

2-10-1-2-پیکربندی روابط شبکه ای.. 49

2-10-1-3- سازمان مناسب... 50

2-10-2- بعد شناختی.. 50

2-10-2-1-زبان و کدهای مشترك.. 50

2-10-2-2- حکایات مشترك.. 51

2-10-3- بعد  رابطه ای.. 51

2-10-3-1-اعتماد. 51

2-10-3-2- هنجارها 51

2-10-3-3-الزامات و انتظارات... 52

2-10-3-4- هویت... 52

2-11- اهمیت سرمایه اجتماعی در بحث های شرکت ها و  عملکرد بازار. 53

بخش دوم: عملکرد بازار. 54

2-2- مفهوم بازار. 55

2-3-سیر تحول عملكرد بازار. 56

2-4- رابطه بین سرمایه اجتماعی و عملکرد بازار. 57

2-5- مدیریت ارتباط با مشتری.. 57

2-6-مدیریت دانایی ارتباط با مشتری.. 58

2-7-دستیابی به سهم بازار. 60

2-8-اهمیت کیفیت خدمات... 62

2-9-ابعاد پنج گانه کیفیت خدمات در مدل سروکوال. 64

2-10- بدست آوردن و حفظ مشتری.. 66

2-11- شاخصهای سنجش عملکرد بازار. 67

2-12-ایجاد ارزش برای مشتری.. 68

2-13- تفاوت بین ارزش ادراکی و رضایت مشتری.. 68

2-14-رضایت مشتری، رمز بقا در بازار رقابتی.. 71

2-15-شناسائی توقعات مشتری.. 73

2-16-  طراحی کالا یا خدمت بر اساس توقعات و نیاز مشتری.. 73

2-17- ارائه خدمت بر اساس طراحی.. 74

2-18-مدیریت انتظارات مشتری.. 75

2-19- رضایت سنجی مشتری.. 75

2-20-معیارهای عملكرد شركت... 79

2-21- معیارهای مالی سنتی.. 80

2-21-1- بازده سرمایه گذاری.. 80

2-21-2- سود باقیمانده 80

2-21-3- بازده فروش... 80

2-21-4- سود هر سهم. 81

2-21-5- قیمت به سود هر سهم. 81

2-22- معیارهای مالی نوین.. 81

2-22-1- ارزش افزوده اقتصادی (EVA) 81

بخش سوم : یشینه تحقیقات انجام شده 83

2-3- پیشینه تحقیقات انجام شده 84

2-3-1-تحقیات داخلی.. 84

2-3-2-تحقیقات خارجی.. 85

فصل سوم: روش تحقیق.. 88

3-1)مقدمه. 89

3-2) روش تحقیق.. 90

3-3) مراحل اجرای پژوهش... 90

3-4) جامعه، نمونه و روش نمونه گیری.. 92

3-5) روش جمع آوری داده ها 94

3-6) ابزار جمع آوری داده ها 94

3-6-1) اجزای پرسشنامه. 96

3-6-2)  روایی و پایائی پرسشنامه. 97

3-7) روش تجزیه و تحلیل داده ها 98

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات... 99

4-1) مقدمه: 100

4-2) توصیف متغیر های جمعیت شناختی: 101

4-3) توصیف متغیر های تحقیق.. 103

4-4) آزمون فرضیات تحقیق: 108

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات... 112

5-1)مقدمه. 113

5-2) خلاصه تحقیق.. 114

5-3) نتایج آمار توصیفی.. 115

5-4 نتایج آمار استنباطی.. 118

5-5) محدودیت های تحقیق.. 120

5-6) پیشنهادات با توجه به فرضیه های تحقیق.. 121

5-7) پیشنهاد برای تحقیقات آتی.. 122

منابع و ماخذ. 124

👇محصولات تصادفی👇

تحقیق علل و پیامدهای زیست محیطی گرم شدن زمین پاورپوینت معماری اسلامی سبک خراسانی مقاله تكنولوژی و شبكه اطلاع رسانی با سیستم Min پایان نامه ارزیابی اقتصادی عملکرد نوارهای حفاری در پروژه های عمرانی پایان نامه بررسی هویت و عزت نفس